SponsorpartnerToppartnerCampagne

Campagne bouwt mee aan ‘merk’ Rotterdam Topsport

André van der Meer brengt zelf in de praktijk waar hij voor pleit: als je lid wordt van een netwerk, moet je actief en betrokken zijn. De directeur van Campagne denkt, werkt en bouwt met zijn bedrijf mee aan bedrijven, merken en organisaties. Zo ook aan Rotterdam Topsport. Het Rotterdamse reclamebureau is Toppartner en bracht zijn expertise in bij de nieuwe positionering van Rotterdam Topsport.

“We zijn in 2015 begonnen als ‘gewoon lid’ van Rotterdam Topsport”, vertelt André van der Meer. “Er was meteen een klik… met de mensen die er werken én met de andere sponsors.”
 

Het is een goed netwerk en sport biedt volop kansen om eens op een andere manier met elkaar in contact te komen.
- André van der Meer -

“Het is een goed netwerk en sport biedt volop kansen om eens op een andere manier met elkaar in contact te komen. Ongedwongen. Dat bevalt me beter dan commerciële businessclubs waar iedereen zijn product aan de man probeert te brengen. Je doet zaken met mensen, niet met bedrijven. Je moet elkaar eerst leren kennen. Betrokken zijn, en actief. Pas later kan er business uit ontstaan.”

Strategie en creatie

Campagne is een full service communicatiebureau met 24 collega’s. André, die samen met Marc van Bakel zelf de meeste bijeenkomsten van Rotterdam Topsport bezoekt, maakt deel uit van het vierkoppig managementteam.

“Veel van onze klanten zitten aan de bovenkant van het mkb; die hebben vaak een eigen marketingafdeling. We helpen hen met strategie, concept en creatie. Door te komen met nieuwe inzichten, creatieve, heldere ideeën en integrale oplossingen die borg staan voor energie én resultaat. Altijd samen met de klant.”

Campagne_Andre-3 web.jpg

Op z’n Rotterdams

Campagne ziet een groei in online content. Met name videocontent wordt meer en meer ingezet. Bijvoorbeeld voor de werving van vrachtwagenchauffeurs in opdracht van Sectorinstituut Transport en Logistiek en voor het Maasstad Ziekenhuis. “We hebben vooral klanten die in business-to-business werkzaam zijn en in hun markt bekend moeten worden of blijven. Ze zitten door heel Nederland en daarbuiten.”

“We werken op z’n Rotterdams. Wat dat inhoudt? Simpel: zeggen wat je doet en doen wat je zegt.” Maar altijd op basis van kennis, maakt André duidelijk. Van het eigen vak, maar ook van de klant en hun markt en product of dienst. “We verplaatsen ons in de klant, weten wat er speelt. Indien nodig vullen we die informatie en kennis aan met eigen (markt)onderzoek.”

Campagne is aangesloten bij AMIN, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke reclamebureaus. André van der Meer was acht jaar voorzitter van het Europese netwerk. “Die samenwerking komt goed van pas bij onze internationale activiteiten. We werken zowel voor buitenlandse bedrijven die op de Nederlandse markt - gaan - opereren als voor Nederlandse bedrijven die hun naamsbekendheid op buitenlandse markten willen vergroten.”

Het merk Rotterdam Topsport

Rotterdam Topsport maakt dankbaar gebruik van de expertise van Campagne. “We kregen de vraag om mee te denken over de positionering. Hartstikke leuk om daar samen aan te werken. Dat ging dus verder dan de vormgeving van de nieuwe website. Gezamenlijk zijn we tot de nieuwe opzet voor de sponsoring gekomen: de indeling met Toppartners en Supporters.” Bij die omzetting in 2017 werd Campagne zelf één van de inmiddels veertien - Toppartners.

Campagne_Andre-10 web.jpg

Aan het merk Rotterdam Topsport hoefde niet gesleuteld te worden, vertelt André. “Dat was al sterk, net als de reputatie. Met de ‘DNA’-positionering is er meer duidelijkheid gekomen voor sponsorpartners in wat ze kunnen en mogen verwachten: wat de rol van Rotterdam Topsport is.”

Via Rotterdam Topsport werd Campagne ook betrokken bij de ontwikkeling van Rotterdamsport.nl, een platform dat de gemeente inzet om inwoners (meer) aan het bewegen te krijgen, en uiteraard bij de eigen website van Rotterdam Topsport. “Daarbij hebben we samengewerkt met een andere Toppartner: Connect Holland, dat het platform heeft gebouwd. Zo zie je dat het netwerk van Rotterdam Topsport werkt en dat je samen aan successen kunt bouwen. Net als in de sport.