SponsorpartnerSchouten Zekerheid

Wilco de Haan

Wij stelden vijf vragen aan Wilco de Haan, directeur bij Schouten Zekerheid Makelaars in Assurantiën.
Bedrijf:
Schouten Zekerheid Makelaars in Assurantiën
Partner van Rotterdam Topsport sinds: 2013

Verzekeringen saai? Hoe komen mensen erbij. Wilco de Haan, directeur bij Schouten Zekerheid Makelaars in Assurantiën, maakt duidelijk dat het werk juist heel dynamisch is. Dat komt mede door de (pro)actieve aanpak van de Supplier van Rotterdam Topsport waarmee ze klanten informeren en adviseren. “Op het vlak van cybercrime gebeurt natuurlijk veel, maar denk ook aan robotisering, zelfsturende auto’s of de Brexit. Never a dull moment dus.”

1) Waar zijn jullie op dit moment druk mee?
“Binnen onze organisatie spelen allerlei interessante ontwikkelingen. Zo zijn we onlangs partner geworden van Assurex Global, waardoor we in staat zijn in ieder land de juiste verzekeringsoplossing te adviseren en beheren. Omgekeerd is Nederland een land waar veel dochterbedrijven met een buitenlandse ‘moeder’ zijn gevestigd. Voor deze dochters kunnen wij in Nederland de internationale verzekeringscontracten bedienen en zorgen voor de juiste lokale oplossingen.

Daarnaast zijn we voortdurend bezig met het in kaart brengen van nieuwe risico’s en bijbehorende oplossingen. Op het vlak van cybercrime gebeurt natuurlijk veel, maar denk ook aan robotisering, zelfsturende auto’s of de Brexit. Allemaal ontwikkelingen die invloed kunnen hebben op de risico’s van onze relaties en waar we ze op voor willen bereiden. Dat is ook de reden dat we regelmatig kennissessies organiseren om onze relaties hierover bij te praten. In september doen we dit bijvoorbeeld over alle ontwikkelingen in de arbowereld.
Ook zijn we nog steeds druk met het innoveren van ons online klantenportaal Mijn Schouten Zekerheid, hebben we onlangs een nieuwe versie van ons magazine gelanceerd en gebeurt er van alles op het gebied van wet- en regelgeving waar we op moeten anticiperen. Never a dull moment dus.”

2) Jullie hebben onlangs iets nieuws geïntroduceerd: S.O.S. Kun je uitleggen wat voor dienst dat is?
“S.O.S. staat voor Second Opinion Schade en is inderdaad een nieuwe dienstverlening die we onlangs hebben geïntroduceerd. We merken regelmatig dat klanten het niet eens zijn met de beslissing van hun verzekeraar. Omdat het vaak te tijdrovend is en veel ‘gedoe’ oplevert om de beslissing aan te vechten, laat men het erbij zitten. Met S.O.S. nemen we ondernemers en particulieren die nog geen relatie van ons zijn het – vaak intensieve – gevecht met verzekeraars uit handen. Door onze omvang en expertise hebben we invloed en slagkracht richting verzekeraars. Daarnaast hebben onze schadespecialisten een jarenlange ervaring, zijn ze zeer goed opgeleid én hebben ze veelal een juridische achtergrond, die in zulke dossiers goed van pas komt.”
 
3) Schouten Zekerheid is sinds vijf jaar partner van Rotterdam Topsport. Bevalt dat nog steeds?
“Het feit dat we onlangs onze samenwerking weer hebben verlengd, geeft aan dat we nog steeds meer dan tevreden zijn. Rotterdam Topsport zet Rotterdam op een mooie, sportieve manier op de kaart. Als organisatie vinden we het belangrijk om de regio en topsport bij elkaar te brengen en op welke manier kan dat beter dan Rotterdam Topsport te sponsoren?”
 
4) Wat is je favoriete evenement waar Rotterdam Topsport bij betrokken is/was?
“We vinden alle evenementen die Rotterdam Topsport organiseert of waarbij zij betrokken zijn meer dan de moeite waard. Vanuit sportief, maar ook zeker vanuit zakelijk oogpunt. De laatste jaren is het aanbod flink gegroeid en we bezoeken de evenementen graag.”
 
5) Hoe belangrijk is sport eigenlijk voor Schouten Zekerheid?  
“Sport is erg belangrijk binnen onze organisatie. We stimuleren onze medewerkers graag om te (gaan) sporten. Zo doen we jaarlijks met collega’s (en relaties) mee aan hardloopevenementen als de Bruggenloop, hebben we een eigen voetbalteam (de ‘Schouten Legends’) en organiseren we regelmatig sportclinics. Dit jaar doen we bijvoorbeeld met Jong Schouten Zekerheid, waarin al onze collega’s onder de 35 jaar zitten, mee aan een boksclinic van de Bep van Klaveren Memorial. Dit past ook binnen de duurzame inzetbaarheidslijn binnen onze organisatie.


Daarnaast combineren we regelmatig interne bijeenkomsten met een sportieve activiteit, bijvoorbeeld door na een kwartaalmeeting met alle collega’s te gaan bowlen. Onze Trappenrace, waar de laatste keer ook een team van Rotterdam Topsport aan meedeed, is een begrip in de regio. We sponsoren diverse sportinitiatieven, zoals Rotterdamse Sporticonen, de voetballertjes van FC ’s-Gravenzande en Hockeyclub Rotterdam. Als laatste zijn we hoofdsponsor van hardloper Nick van der Poel, die de ambitie heeft om in 2020 tot de nationale top op lange afstanden te gaan behoren.
Al met al kun je ons een sportieve organisatie noemen. Niet voor niets is de titel van ons meest recente magazine Ondernemen is Topsport. Wat ons betreft onlosmakelijk met elkaar verbonden.''