Faber AudiovisualsJasper ReijgersSponsorpartners

Faber Audiovisuals: alles voor het eindresultaat!

Faber Audiovisuals is een toonaangevende speler in de wereld van LED-schermen en audiovisuele totaalproducties. Het bedrijf komt weliswaar uit Friesland – het hoofdkantoor staat nog steeds in Sint Annaparochie – maar De Toppartner van Rotterdam Topsport heeft een sterke binding met de regio Rotterdam. Het werkt onder meer voor Luxor Theater, Ahoy en de Erasmus Universiteit. De knowhow en apparatuur van het bedrijf wordt ook volop benut bij evenementen als de Zesdaagse, het ABN AMRO-toernooi en het CHIO.
 

Faber kent drie marktsegmenten: televisie (live shows, verslagen van sportwedstrijden en evenementen), zakelijke eindgebruikers (onder andere voor beurzen, productpresentaties en vergaderingen) en live events (op het gebied van sport, muziek en cultuur).
Het bedrijf groeide uit tot een wereldspeler in de audiovisuele markt met vestigingen in Nederland, Duitsland, Dubai en de Verenigde Staten. Sinds 2015 is Faber onderdeel van NEP Worldwide Network. Twee jaar later namen de Amerikanen ook het moederbedrijf van CT Holland over, waarna de twee Nederlandse specialisten fuseerden. CT Holland was – via diens voorgangers – al meer dan twintig jaar sponsorpartner van Rotterdam Topsport... En tegenwoordig is Faber Audiovisuals dat. Het partnerschap heeft de binding met Rotterdam verder versterkt.

Jasper Reijgers sfeerimpressie.jpg

Sport
“In Rotterdam Topsport komen twee zaken samen… Net als Rotterdam is sport een belangrijke markt voor ons”, vertelt Sales en Marketing Manager Jasper Reijgers. “Al van oudsher. Oprichter Cees Jan Faber is destijds begonnen met de live-registratie van skiwedstrijden. We doen nu nog steeds de WK’s en allerlei andere wedstrijden waar ook ter wereld. Maar ook in het voetbal doen we veel: onder meer voor het Nederlands Elftal en we verzorgen voor alle clubs in de Eredivisie de LED-reclameborden langs de velden. 

Daarnaast zijn we ook heel actief in de paardensport en de Formule 1.”
Reijgers kent Faber door en door. Toen hij er vijftien jaar geleden in dienst kwam, was hij het zesde personeelslid. Inmiddels werken er circa 200 mensen. En de groei is nog niet voorbij. Het hoofdkantoor wordt momenteel uitgebreid. Dat levert meer ruimte op voor de opslag van apparatuur en er komt een inpandig opleidingsinstituut in samenwerking met ROC Drachten.

Kennis delen
Kennisdeling is zowel intern als extern vanzelfsprekend bij Faber. Daar hebben klanten baat bij – en het bedrijf zelf ook. Het stimuleert innovatie en zorgt voor hechte relaties met opdrachtgevers, partners en leveranciers.
“Dat maakt dat we van leverancier naar een adviserende partnerrol zijn gegroeid. Of het nu op videogebied, lichtplannen, geluidssystemen of faciliteiten is. Daar is behoefte aan.”
Om daar ook inhoudelijk aan tegemoet te komen, werd in 2018 Univate overgenomen. Deze multimedia-entertainmentstudio in Hoofddorp ontwikkelt allerlei content. Onder andere voor virtual reality-toepassingen, vertelt Reijgers.