5 vragen aanMarvin Smart CommunicationLinda SmartSponsorpartner

Linda Smart

Wij stelden 5 vragen aan Linda Smart, directrice Marvin Smart Communication

Bedrijf: Marvin Smart event & venue branding
Aantal medewerkers: 5 vast, tientallen oproeptoppers
Partner van Rotterdam Topsport sinds: 1998

1) Wat doen jullie eigenlijk?
“We verzorgen de visuele communicatie van evenementen, accommodaties en publiekslocaties. Alles wat de uitstraling bepaalt valt daaronder: van reclame-uitingen tot bewegwijzering.”

2) Hoe belangrijk zijn sport en evenementen voor de omzet?
“Heel belangrijk. Het is de oorsprong, de basis. Dat komt doordat Marvin, mijn vader, ooit begon in die markt. Eerst voor wielerevenementen en tennistoernooien. Hij was zelf wielrenner geweest en hield erg van tennis. Als official supplier van Rotterdam Ahoy zijn we veel breder gaan werken. Daarna volgend ook op locaties elders in het land, doordat organisatoren ons vroegen. En inmiddels werken we ook voor een groot Rotterdams winkelcentrum en de Markthal, waar we veel op het gebied van signing en branding verzorgen.”

3) Waar zijn jullie op dit moment druk mee?
“We hebben net de Zesdaagse achter de rug en zijn nu volop bezig met de opbouw van De Vrienden van Amstel, wat volgende week begint. We zijn ook al druk met de voorbereiding van het ABN AMRO-tennistoernooi, dat 12 februari start. Nog steeds leuk om te doen na al die jaren. Dergelijke evenementen zijn altijd weer anders, met steeds weer nieuwe uitdagingen.”

4) Welk aan Rotterdam Topsport gerelateerd evenement maakte de meeste indruk op je?
“Zó, dat is moeilijk zeg. We werken aan zoveel mooie evenementen mee en we steunen Rotterdam Topsport al zó lang... Als ik écht iets moet kiezen, denk ik aan het WK Roeien in 2016, op de Willem-Alexander Baan. Een bijzonder evenement, ook voor onszelf. Meestal werken we binnen, in hallen of zalen. Dit was buiten, op en rond het water. Ook het WK Hockey in het stadion van ADO Den Haag, in 2014, was apart. We hadden nog nooit eerder een compleet stadion aangekleed.”

5) Maak alsjeblieft de zin af: 2018 wordt een bijzonder jaar omdat…
“…we een grote stap naar groei maken. Dat betekent ook dat we meer personeel krijgen. Daar zetten we bewust op in. Er liggen veel kansen, ook buiten de evenementen en buiten Rotterdam.”