5 vragen aanHJ Media groepJurgen KlapwijkSponsorpartner

Jurgen Klapwijk

Jurgen Klapwijk is namens HJ Media Groep het gezicht en aanspreekpunt voor het netwerk van Rotterdam Topsport. Port of Business, onderdeel van de in Ridderkerk gevestigde groep, is Media Partner en uitgever van magazines in Rotterdam en de Drechtsteden. Dit groeiende platform verbindt bedrijven in en gelieerd aan de haven. Jurgen is sinds augustus 2018 actief als senior accountmanager en communicatieadviseur, een dubbelfunctie waarin hij zowel de klanten van HJ Media als de leden van Port of Business van dienst is. 

1) Waar zijn jullie op dit moment druk mee?
“Dat is eerlijk gezegd iets wat al langer speelt. We doen veel print en maken daarin nu een grote slag met de verwerking en verrijking van data die bedrijven van hun klanten hebben. Daarmee kunnen we op basis van profielen die klanten beter bedienen. Ze krijgen de informatie en aanbiedingen die echt op hen van toepassing zijn. Gepersonaliseerde folders en brochure bijvoorbeeld die helemaal zijn afgestemd op hun interesses, hun favoriete producten en merken. Het werkt! Onze klanten merken echt dat de verkopen erdoor omhoog gaan. Dat is zó tof. Er is weleens gezegd dat drukwerk geen toekomst heeft. Dit bewijst dat print wel degelijk toegevoegde waarde heeft – als je het tenminste goed en doelgericht inzet.”
 
2) Julie zijn al jaren sponsorpartner van Rotterdam Topsport? Bevalt dat nog steeds?
“Ja al zo’n twaalf jaar; dus lang vóór mijn tijd. Eerst als Rijnmond Business, het magazine dat aan de basis stond van Port of Business. Het mooie is dat beide organisaties een sterk netwerk hebben. Als je dan je krachten bundelt, kun je elkaar enorm versterken. We nodigen elkaars relaties uit voor de wederzijdse evenementen. Fijn is dat we zo onze achterban dankzij Rotterdam Topsport in de gelegenheid kunnen stellen die mooie sportevenementen te bezoeken. Aan de andere kant hebben we in ons Rotterdamse magazine de vaste pagina’s waar Rotterdam Topsport haar Toppartners en evenementen in de schijnwerper kan zetten.”
 
3) Jullie organiseren zelf best veel activiteiten
“Klopt. En die vormen een goede combinatie met onze twee regionale Port of Business-magazines die elk acht keer per jaar verschijnen. Maar we kijken wel kritisch of ondernemers er echt iets aan hebben. Er is zóveel aanbod. In onze ogen kun je ook beter samen met anderen een evenement organiseren dan ieder apart. Daarmee verhoog je de kwaliteit. Zoals we dat onlangs ook met VNO-NCW deden voor het Mobiliteitscongres. Dat was een groot succes. Dat merkten we aan de reacties en aan de vervolgacties die deelnemers erna in onderling verband ondernamen.”
 
4) Wat is je favoriete evenement waar Rotterdam Topsport bij betrokken is/was?
“Toen ik hier net begonnen was, volgde al snel de Rotterdam Topsport Golfdag. Dat was mijn eerste evenement. Daar ben ik samen met m’n collega Kees van ’t Zelfde geweest, die al veel langer meeloopt. De sfeer was uitstekend en ik kon al meteen contacten maken. Leuk is dat je op zo’n evenement ook aardig wat bekenden tegenkomt. Ook de andere bijeenkomsten bezoek ik graag. Van de Fris & Fruitig Netwerkontbijten – waarvan wij er zelf volgend jaar ook wel één willen organiseren – tot grote evenementen als het ABN Amro World Tennis Tournament.”
 
5) Hoe belangrijk is sport eigenlijk voor HJ Media Groep en jouzelf?
“We doen bijna allemaal wel aan sport hier, maar niet samen. Sporten en bewegen houdt je fit en gezond, ook in je hoofd. Ik heb het echt nodig; voor de balans. Ik wil best hard werken overdag, geen probleem, maar dan wel ’s avonds of in het weekend lekker ontspannen. Dat doe ik persoonlijk het liefst met duursporten, lekker buiten. In april heb ik nog de Rotterdam Marathon gelopen, samen met Diana van Rotterdam Topsport.”