5 vragen aanCMGilbert GooijersSponsorpartner

Gilbert Gooijers

Gilbert Gooijers richtte in 1999 samen met zijn vriend en compagnon Jeroen van Glabbeek CM.com op. Het bedrijf, met zijn hoofdkantoor in Breda, groeide uit tot een innovatieve en wereldwijde speler in mobiele communicatie, event ticketing en mobiele betalingen. Gooijers vertelt in deze rubriek onder andere over de betrokkenheid van CM.com bij de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix, die vanaf 2020 in Zandvoort wordt gehouden.

Bedrijf: CM.com
Aantal medewerkers: 275+ wereldwijd
Partner van Rotterdam Topsport sinds: 2010 (eerst als EventsIT, onderdeel van CM.com. Sinds 2019 onder de naam CM.com)

Rotterdam Topsport verstuurde via het platform van CM.com onlangs zijn eerste voice campagne naar alle andere sponsorpartners, een mooie eerste kennismaking met de mogelijkheden.
 
1) Wat is het geheim van jullie succes?
“Wij zijn ervan overtuigd dat technologie bestaat om het leven van mensen te verrijken en beter, veiliger en gemakkelijker te maken. Wat technologie ook mogelijk maakt… Wij geloven dat mensen het verschil maken. We gebruiken verandering in ons voordeel, passen ons aan, blijven innovatief en leren van onze fouten.
Wij zijn ervan overtuigd dat als medewerkers doen wat ze leuk vinden, ze er beter in worden. En zo kunnen ze het meeste en beste bieden aan klanten, collega's en CM.com. Daarom geven we iedereen de kans om te groeien in een richting waar hij of zij het meeste plezier in heeft; op zijn of haar eigen manier. Want ook al zijn we allemaal gelijk, we zijn zeker niet allemaal hetzelfde. Het is precies deze diversiteit waardoor CM.com zo uitblinkt.”
 
2) Waar zijn jullie op dit moment druk mee?
“Op het gebied van sport is CM.com mobiele technologiepartner van de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix, die na 35 jaar terug naar Nederland komt. Wij zetten conversational commerce in om de fanervaring te optimaliseren. Fans kunnen hun tickets via hun mobiele telefoon bestellen en ontvangen, waardoor het printen van tickets niet meer nodig is.
Daarnaast kunnen ze relevante berichtgeving over de race ontvangen in de aanloop naar, tijdens en na afloop van het evenement. Bovendien kunnen ze op locatie consumpties en andere artikelen via hun mobiele telefoon bestellen en afrekenen. Geen gedoe dus meer met consumptiebonnen, wachtrijen of te weinig contant geld. Onze ticketing-applicatie is ook heel bruikbaar voor kleinere evenementen, geheel self-service af te sluiten via onze website.”
 
3) Hoe en waarom zijn jullie partner geworden van Rotterdam Topsport en hoe ziet de samenwerking eruit?
“EventsIT was gevestigd in Rotterdam, vóórdat het onderdeel werd van CM.com, en sinds 2010 al partner van Rotterdam Topsport. We geloven in deze samenwerking en willen door middel van deze samenwerking deelnemers en partners van Rotterdam Topsport gebruik laten maken van alle mogelijkheden van het CM.com-platform.”
 
4) Welk evenement waar Rotterdam Topsport bij betrokken is, is je favoriete evenement?
“Persoonlijk is het ABN Amro WTT mijn favoriet. Dit evenement volg ik al jaren met veel belangstelling. Samen met Rotterdam Topsport heeft CM.com afgelopen april een ‘Avondje NAC’ georganiseerd. In het samenzijn met vele partners demonstreerden we de producten van CM.com en verlengden we de samenwerking officieel.”
 
5) Hoe belangrijk is sport eigenlijk voor CM.com?
“Met de overname van EventsIT is er een belangrijke focussector voor CM.com bijgekomen. CM.com was al hoofdsponsor van NAC Breda; dus zeker geen onbekende in de sportwereld. Maar met de komst van EventsIT werden jarenlange ervaring en nieuwe innovatieve producten gecombineerd om zo waarde toe te voegen aan sportorganisaties en gemak te brengen in het leven van fans.”