Rotterdam Business TripSponsoractiviteitEMboost

ROTTERDAM BUSINESS TRIP 2018

Jarenlang reisden de partners van Rotterdam Topsport naar Engeland om een lang weekend te golfen en een grote stad te bezoeken. Na een pauze van enkele jaren stond op 10 december een nieuw initiatief op de agenda: de ROTTERDAM BUSINESS TRIP. Samen met 50 ondernemers uit het netwerk van Friends in Business en Rotterdam Topsport vlogen wij met onze travelpartner EMboost voor drie dagen naar Barcelona.

 

Rotterdam Business Trip 1.jpg

Op onze uitnodiging was recordinternational Peter Blangé aan boord gestapt. Op het programma stond namelijk een bezoek aan het Olympisch museum. 

In 1992 won het Nederlands volleybalteam voor het eerst in haar geschiedenis een (zilveren) medaille op de Spelen. Dit grootschalige topsportevenement heeft Barcelona in 1992 op vele manieren veranderd. Josep Roca, Head prospects City Promotion department, deelde de indrukwekkende cijfers met de geïnteresseerde gasten. 

Na het museum volgde een bezoek aan de het Olympisch stadion Lluis Companys, het Palau Sant Jordi en de sporthal waar Peter Blangé met Team NL zijn Olympische wedstrijden speelde.

Ook de avond stond in het teken van de sport: in Camp Nou waren onze gasten aanwezig bij de Champions League kraker tussen F.C. Barcelona en Tottenham Hotspurs.

Rotterdam Business Trip 3.jpg

Naast de sport waren er vele culinaire hoogtepunten te beleven. Robin Bravenboer, de eigenaar van Seve Golf Center exploiteert in Barcelona enkele fameuze horecagelegenheden. Het samensmelten van twee businessclubs zorgde voor een unieke sfeer en veel nieuwe ontmoetingen.

De ROTTERDAM BUSINESS TRIP smaakt naar meer!

Wat leverde de Olympische Spelen Barcelona in ’92 op?

Rotterdam Business Trip 4.jpg

Al is het inmiddels 26 jaar geleden, het enthousiasme voor de OS’92 straalt nog van het gezicht van Josep Roca. De man die verantwoordelijk was voor de openings- en sluitingsceremonie is trots op de legacy van de Spelen voor zijn stad. Er herrezen 15 nieuwe sportaccommodaties, bijna 30 bestaande sportaccommodaties werden grondig gerenoveerd en de inwoners begonnen meer te bewegen. 

Ook stond er een nieuwe generatie sportbestuurders en sportmanagers op. Meer dan 65.000 kinderen namen deel aan 39 programma’s. Duurzame investeringen in alle wijken en een spectaculaire stijging van het aantal bezoekers aan Barcelona. Stond de stad voor de Spelen nog op een anonieme 16e plek van meest populaire Europese steden, in 2017 prijken ze op een keurige 4e plek!

Lees alles over de legacy van Barcelona ’92