SportVibesToppartner

SportVibes

Befaamd sportmarketingbureau

SportVibes is een full-service sportmarketingbureau dat passie voor sport, creativiteit, kennis van digitale media, event management en sportexploitatie combineert. Opererend vanuit drie expertisegebieden weet Sportvibes altijd iets unieks neer te zetten voor klanten.

Wij zijn van mening dat breedtesport uiteindelijk ook voor topsport zorgt.
- Imre van Leeuwen -

Waarom bent u betrokken bij Rotterdam Topsport?
,,Wij opereren dagelijks met een groot team in de sport. Daardoor hebben wij een link met de sport gekregen. Wij doen veel projecten in Rotterdam, wat een belangrijke stap in de sportwereld is. Rotterdam is de sportstad van Nederland en als groot marketing, evenementen en digital bedrijf wil je graag deel uitmaken van de sportstad van Nederland. We zoeken ook partners in Rotterdam, dit om iets terug te kunnen doen voor zowel sport als de stad. Op deze manier zijn wij loyaal naar de stad en de sportwereld.'' 
 
Wat zijn de raakvlakken tussen uw bedrijf en de topsportwereld?
,,Wij zijn een brede club met op dit moment 40 fulltimers in dienst. Wij doen een groot aantal topsport projecten in de stad, waaronder het EK Volleybal. Naast topsport doen wij ook breedtesportevenementen. Wij zijn namelijk van mening dat breedtesport uiteindelijk ook voor topsport zorgt, dus belangrijk om te ondersteunen. Wij werken niet voor individuele sporters, maar voor sportbonden. Dat komt omdat we dan echt een verschil kunnen maken, aangezien wij sterk zijn in grote evenementen, media campagnes en social media. Andere bedrijven zijn meer ingericht om de individuele sporters te ondersteunen, ieder bedrijf heeft zijn eigen diensten en positionering in de markt.''
 
Welke Rotterdamse sportervaring koestert u het meest?
,,Er zijn eigenlijk drie grote evenementen uit Rotterdam die ik erg belangrijk vind. Als eerste de finale van het EK Vrouwenvolleybal in Ahoy Rotterdam. Dit komt omdat dit het grootste publieke evenement in de volleybal geschiedenis was. Het oude toeschouwersrecord stond op 9.600, maar wij hadden tijdens de finale 11.000 toeschouwers! Daarnaast was de start van de Tour de France een waanzinnig moment. Het vond plaats op de Erasmusbrug, de president was erbij, er waren blusboten en heel veel toeschouwers! Ten slotte was de eerst Redbull Air Race in Rotterdam een mooi moment.''

Van alle sportmarkten thuis

Contactgegevens

Imre van Leeuwen
Directeur events

imre@sportvibes.nl
015 - 219 54 01

Interview met Rob Langenberg