SponsorpartnerMamascreen Videoproductiesmediapartner

Marcel Morcus

Wij stelden vijf vragen aan Marcel Morcus, Managing Director van Mamascreen.

Het creatief productiebedrijf, gevestigd op Rotterdam Airport, maakt commercials, bedrijfsfilms, animaties en documentaires voor klanten over de hele wereld… én voor Rotterdam Topsport. Als Mediapartner rondde Mamascreen onlangs vier minidocu’s af over vier Rotterdamse sporthero’s: judoka Marhinde Verkerk, honkballer Dwayne Kemp, roeister Marieke Keijser en turner Bart Deurloo.

1) Waar zijn jullie op dit moment druk mee?
“Met veel verschillende producties. We zijn nu bijvoorbeeld bezig met een grote opdracht voor Hitachi Power Tools. Dat merk heet sinds 1 oktober HiKOKI. De corporate film draait wereldwijd en we mogen nu de productvideo’s maken. Dat doen we deels in onze eigen studio. Daarnaast hebben we net de tv-commercial van Carpetright opgeleverd.

Tussen alle bedrijven door zijn we ook nog bezig met het afronden van de inrichting van ons pand. We zijn hier begin dit jaar ingetrokken en maken stap voor stap de verschillende edit- en geluidsruimtes af. In maart moet het helemaal klaar zijn, want dan willen we de andere partners van Rotterdam Topsport ontvangen tijdens een Fris & Fruitig netwerkontbijt. De handen moeten nog even flink uit de mouwen.”

2) Ter gelegenheid van jullie 10-jarig bestaan hebben jullie Volop (V010P) opgericht. Wat is dat?
“Een initiatief om samen met andere bedrijven en organisaties uit de regio Rotterdam stadgenoten te helpen die een steuntje in de rug verdienen. We zetten eigen bedrijfsmiddelen, medewerkers en netwerk in. Zo zijn we onder andere met alle 130 kindvluchtelingen uit AZC Rotterdam door de stad gereden, een soort puzzeltocht langs bekende gebouwen en attracties, om hen zo een fijne dag te bezorgen en zo de stad te leren kennen. Rotterdam Topsport had geregeld dat we in De Kuip ontvangen werden.”

3) Mamascreen is sinds 2016 partner van Rotterdam Topsport. Zo kregen jullie het verzoek om die documentaires over de sporthero’s te maken…
“Ja, supergaaf om sportdocu’s te mogen maken. We zijn voornamelijk druk met commerciële producties, waarbij we alles mooier mogen maken en een documentaire is weer anders. Sport is puur. Mooi om in zes, zeven minuten per sporter te laten zien hoe gedreven ze zijn en wat ze allemaal moeten doen en laten voor hun sport.”    

4) Wat is je favoriete evenement waar Rotterdam Topsport bij betrokken is/was?
“Dat is een moeilijke keuze, aangezien ik dol ben op sport. Zodra ik het spelletje snap en kan kiezen voor wie ik ben, ga ik er helemaal in op. Het eerste jaar dat we partner waren, ben ik volgens mij echt naar alle evenementen toe geweest. Het tweede jaar, met de verhuizing en verbouwing, moest ik m’n tijd soms anders plannen. De meeste indruk heeft het WK Triathlon in 2017 op me gemaakt – ook doordat we met Rotterdam Topsport waren uitgenodigd om met de Spido mee te varen. Je zat er middenin en kon de deelnemers bij alle drie de disciplines van dichtbij volgen.

Ook de Rotterdam Topsport-golflessen – die volg ik nu voor het tweede jaar – vind ik geweldig. De sport is veel leuker om te doen dan ik vooraf dacht en op die vaste dinsdagavond ontmoet je veel van de andere partners bij Seve. Je ziet elkaar vaker, gezellig!''

5) Hoe belangrijk is sport eigenlijk voor Mamascreen?
“Mensen denken dat we vooral zittend werk doen. Als je aan het editen bent, is dat inderdaad zo. Maar op de set of op locatie ben je volop aan het springen, rennen en vliegen. En sjouwen! Dus het is belangrijk dat onze crew fit is en blijft.”