5 vragen aanEuromastBrianne Pols-IppelSponsorpartner

Brianne Pols-Ippel

Brianne Pols-Ippel, commercieel manager Euromast
 

Brianne Pols-Ippel is sinds juli 2017 commercieel manager van de Euromast. Ze vormt, samen met accountmanager Sven Theunissen, het aanspreekpunt voor Rotterdam Topsport en de andere sponsorpartners. In mei van dit jaar één dag niet; dan is ze onbereikbaar als ze zich laat opsluiten op 100 meter hoogte…
 

1) Waar zijn jullie op dit moment druk mee?
“Vooral met het samenstellen van een mooi programma voor dit jaar: nieuwe activiteiten waarmee we de Euromast extra in the picture kunnen zetten en meer bezoekers trekken. Dat moet klaar zijn als het toeristenseizoen begint: op 21 maart, als de Keukenhof opengaat. Om een tipje van de sluier te lichten: we doen mee aan ‘Lock me up – Free a girl’, de actie tegen kinderprostitutie. In mei komen twee hokjes op de Euromast te staan waar bekende en onbekende Nederlanders zich laten opsluiten om zo geld in te zamelen. Ook ikzelf laat me een dag opsluiten. Een ander evenement is een poweryoga-sessie op het platform compleet met ontbijt.”
 
2) Rotterdam trekt steeds meer toeristen. Merken jullie dat ook?
“Zeker. Meer mensen in de stad betekent ook meer mensen naar de Euromast. Het aantal bezoekers groeit nog steeds. Afgelopen jaar waren het er 575.000. We hopen dit jaar de 600.000 te halen. Samen met Blijdorp en de Spido behoren we tot de top 3-attracties van Rotterdam. We hebben samen ook combinatie-arrangementen. Zeker voor die met de Spido is veel animo: mensen willen het water op en de lucht in. Dat is een gouden combinatie. We gaan ook gezamenlijk naar beurzen om, in samenwerking met ook Rotterdam Partners, de stad nog meer op de kaart te zetten.”
 
3) Hoe bevalt de samenwerking met Rotterdam Topsport? Wat levert het, voor beide partijen, op? 
“Hartstikke goed. We hebben warme contacten. We merken dat Rotterdam Topsport ontzettend goed is in het verbinden van mensen en organisaties. M’n collega, die accountmanager is, en ikzelf bezoeken regelmatig de evenementen en bijeenkomsten waar we ons netwerk kunnen uitbreiden. Andersom is de Euromast een mooie plek voor Rotterdam Topsport om gasten te ontvangen, de stad te laten zien en bijvoorbeeld persconferenties te houden. Daar maken ze regelmatig gebruik van.”
 
4) Wat is je favoriete evenement waar Rotterdam Topsport bij betrokken is/was? 
“Ik vind het CHIO altijd heel erg mooi. Niet zozeer doordat ik speciaal van paardensport houd, al vind ik het wel leuk om naar te kijken. Maar het belangrijkste is dat ik het een waanzinnig goed evenement vind waar je gewoon bij geweest moet zijn… en waar je gezellig met elkaar kunt eindigen in het Stroodorp. Echt een Rotterdams feestje.”
 
5) Hoe belangrijk is sport eigenlijk voor jou en de Euromast?
“We zijn ons bewust van het belang van de vitaliteit en gezondheid van de medewerkers. Bewegen is daarbij een belangrijk onderdeel. We mogen allemaal met korting bij een sportschool sporten en we organiseren elk jaar een activiteit voor de medewerkers. Van de trappenloop in de Euromast tot een poweryoga-sessie voor het personeel die dit jaar gepland staat. En we doen mee aan de bowlingcompetitie voor de horeca. Zelf doe ik daarnaast een poging om hard te lopen. In het verleden heb ik wel de halve marathon gelopen; nu komt het er te weinig van.”